آرم ها تصاویر ، متون ، اشکال یا ترکیبی از سه هستند که نام و هدف یک تجارت را به تصویر می کشند - به عبارت ساده.

با این حال ،  یک لوگو  می تواند و باید بیش از یک نماد شناسایی باشد. اگر به خوبی طراحی شود ، با انتقال پیام برند شما به روشی که به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان هدف شما کمک کند ، داستان یک شرکت را نیز روایت می کند.

این تعریف مبهم اما در عین حال الهام بخش با این سوال زیر قابل تفکیک است:

آرم چیست؟

یک آرم به  دلایل مختلفی مهم است - عمدتاً اینکه:

  • اولین تصور عالی را ایجاد می کند ، که باعث می شود مشتریان برای تعامل با نام تجاری شما استفاده کنند  
  • به شما کمک می کند تا یک هویت تجاری ایجاد کنید
  • به شرکت شما نمادی را می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
  • شما را از رقبا متمایز می کند
  • وفاداری به برند را تقویت می کند

بنابراین ، ایجاد یک آرم باید به طور واضح در لیست اولویت های خود هنگام شروع کار قرار داشته باشد - اما عناصری که می توانید برای تحقق آن استفاده کنید چیست؟

"اگر به درستی طراحی شود ، یک آرم می تواند ایجاد کند

برندسازی در آینده تلاش برای پیاده روی در پارک "

مؤلفه های یک آرم

هنگام ایجاد یک آرم "ضروری" وجود ندارد (هرچند که احتمالاً طراحی یک آرم بدون استفاده از یک رنگ به سختی مشکل را پیدا کرده اید).

گفته می شود ، بیشتر - اگر نه همه - آرم ها از ترکیبی از عناصر زیر تشکیل شده است:

رنگ

رنگ ها فراتر از جذابیت زیبایی شناختی هستند - آنها پیام دهنده اصلی پیام شما هستند. آنها اگر شما بازیگوش یا جدی ، مبتکرانه یا سالم ، برش خورده یا بی موقع و با ثبات باشید به مخاطبان خود می گوید.

پالت رنگی آرم شما را می توان از یک رنگ یا چند رنگ تشکیل داد (اگرچه توصیه می کنیم در یک ترکیب دو یا سه رنگ بمانید). رنگهایی که انتخاب می کنید بعداً به سایر مارک های تجاری شما ایجاد می شود ، بنابراین با عاقلانه انتخاب کنید!

(برای اطلاعات بیشتر در مورد معنی رنگ آرم شما ، این پست را بررسی کنید ).

تایپوگرافی

این اساساً چیزی است که همه ما افراد غیر طراحی به عنوان یک قلم فکر می کنیم. تایپوگرافی شامل حروفی است که در یک آرم می بینید ، که به نوعی از طراحی مداوم تنظیم شده است. آرم های ساخته شده در اطراف یک نامه واحد ، یک مونوگرام یا حتی نام کامل یک تجارت را پیدا خواهید کرد.

 

تصویر

یک تصویر می تواند از ساده ترین فلش تا نمایش دقیق یک اورانگوتان انتزاعی متغیر باشد. این می تواند یک نماد ، یک نماد باشد - شاید تصویری باشد که چیزی را برای شما بفروشد یا ارزشی را که در آن می خواهید نشان دهد.

اگر می خواهید با یک تصویر بروید ، به یاد داشته باشید که بسته به مکانی که در آن قرار دارد ،طراحی لوگو ی شما احتمالاً تغییر اندازه خواهد یافت. سعی کنید از چیزی استفاده کنید که به نظر می رسد واضح و مقیاس پذیر است.

برچسب

یک برچسب که در زیر یک آرم قرار دارد ، معمولاً از یک جمله یا اصطلاح عامیانه است که برای جلب مخاطب شما طراحی شده است ، یا اینکه شرکت شما چه کاری را انجام می دهد ، روشن است.

طراحی لوگو در کرج

لگوها لزوماً نیازی به همراهی با برچسب ندارند ، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر بگویید ، تصویر آرم شما به تنهایی تعبیر انتزاعی از مفهوم هارمونی است - اگرچه ممکن است ارزشهای شما را بهم ارتباط دهد ، در واقع به شما نمی گوید. مشتریان در مورد شغل شما

چه چیزی باعث می شود که یک آرم برجسته شود؟

بدیهی است که این امر به شرکت ، مخاطب ، پیام در نظر گرفته شده و طراحی لوگو بستگی دارد - اثربخشی آرم می تواند بسیار ذهنی و متغیر در صنعت یا تجارت باشد.

با این وجود چهار هدف گسترده وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک آرم برای آنها هدف گذاری کنید:

باید متناسب با مخاطب باشد.

بهترین آرم ها جالب ترین نیستند ، بلکه مواردی هستند  که با مخاطب هدف خود طنین انداز  می شوند  . آرم ها نه تنها شرکت شما بلکه افرادی را که با آنها صحبت می کنید نشان می دهند.

به عنوان مثال - شما برای خانه تشییع جنازه ، از رنگهای روشن و شاداب (از خواندن: زرد روشن) استفاده نمی کنید ، به همان روشی که برای یک برنامه ریز مهمانی کودک از خاکستریهای افسرده استفاده نمی کنید.

خواندن آن آسان است.

این امر به ویژه برای  آرمهای wordmark  (آرم هایی که فقط از متن تشکیل شده اند) صادق است اما برای هر سبک طراحی صدق می کند.

اگر مخاطب مورد نظر شما مجبور شود رمز و نشان شما را رمزگشایی کند ، آنها سریعتر از آنچه شما می توانند بگویند "تبدیل" از بین می روند. مطمئن شوید که آرم شما  فقط با یک نگاه قابل درک است  .

باید مشخص باشد.

جلب الهام از روندهای صنعت همیشه نقطه شروع خوبی است ، اما به یاد داشته باشید که هدف از یک آرم تمایز برند شما از رقابت است.

تمایز = به یاد ماندنی ، و این همان چیزی است که به شما یادآوری می کند که چرا  برند شما  در صنعت است که باید به آنها وفادار باشند.

باید مقیاس پذیر باشد.

ما این را در بالا ذکر کردیم ، اما تأکید مجدد کافی است.

نماد شما به طور برجسته در چندین کانال رسانه ای  و در اندازه های مختلف قرار خواهد گرفت. به همین دلیل ، بهترین آرم ها آرم های همه کاره هستند - مواردی که می توانند به راحتی متناسب با هر نوع نیاز به مارک تجاری شما با آن روبرو شوند.

 

توییتر

با توییتر چه می کنید؟ شما توییت می کنید -

این آرم ساده و به راحتی قابل درک است - همه می توانند به آن بگویند که این یک پرنده است - و آنچه را که می توانید با توییتر در یک تصویر واحد برقرار کنید ، برقرار می کند. اندازه و رنگ آن باعث شده است که مورد توجه قرار گیرد ، در حالی که سادگی آن به شکلی ظریف به مخاطب یادآوری می کند که استفاده از توییتر آسان و ساده است.

مک دونالد

این قوس های زرد از یک مایل دورتر تشخیص داده می شوند - که نکته اصلی است. در ابتدا به منظور جلب توجه رهگذران ، مک دونالد فروشگاه های خود را در اطراف این طاق ها بنا کرد ، که بعداً در لوگوی آنها گنجانده شد.

رنگ ها روشن و شاد است ، و شکل "M" شما را به یاد آن سرخ های معروف میکی D می اندازد - آنهایی که شما فقط نمی توانید منتظر بمانید تا دست خود را بگیرید.

آمازون

نام این غول خرده فروشی از رود آمازون (طولانی ترین جهان) الهام گرفته شده است ، به همین دلیل است که پایه و اساس خوبی برای آرم آنها ایجاد می کند. با افزودن کمی چرت زدن به لوگو ، فلش زیر این نام نیز حاکی از این است که آمازون هر محصول را از A تا Z - به شکل خمیده لبخند می فروشد ، زیرا آنها مشتریان خود را راضی نگه می دارند.

سیب

ما نمی  توانیم  از تکنیک های مورد علاقه ما که آرم کلاسیک و در عین حال ساده آن در سطح جهان به عنوان نمادی از نوآوری و وحشت شناخته شده است ، یاد کنیم.

مانند آرم توییتر ، نماد اپل عارضه ندارد - اما به جای اینکه یک اقدام را نمایندگی کند ، نام این شرکت دیجیتال است. پالت سیاه و سفید آن براق است ، و نیازی که از میوه گرفته می شود ، مشتریان را به "خوردن سیب" (درگیر شدن با نام تجاری) دعوت می کند و با کلمه "بایت" بازی می کند - پایه محاسباتی است. برای یک آیکون صرف بد نیست!

استفاده های مختلف برای یک آرم

قانون اول نام تجاری: لوگو ها باید در هر جایی که محصول ، شرکت و مارک شما نشان داده شود قرار داده شوند.

وب سایت ها -  نمایش آرم شما در بالای سایت ، باعث می شود دید برند شما افزایش یابد و فوراً به مصرف کنندگان بگوید از چه کسانی بازدید می کنند.

کارت ویزیت - کارت ویزیت های  مارک شما (خوانده شده با آرم) راهی عالی برای بیرون بردن نام شما از آنجا و ارائه به مشتریان خود راهی ملموس برای یادآوری شماست.

مواد بازاریابی -  تبلیغات ، بروشورها ، بسته بندی محصول ، پست های رسانه های اجتماعی ، خبرنامه ها - هر زمان که یک ابزار یا مواد بازاریابی ایجاد کنید ، آرم شما باید مورد توجه قرار گیرد.

ارائه -  در سمت کسب و کار، ارائه خود را باید همیشه شامل یک نشانه روشنی از نام تجاری شما  نشان  - نماد آرم خود را.

ارتباطات شرکت -  شامل آرم های نامه ای ، ایمیل ، یادداشت ها و سایر ارتباطات باعث تقویت برند شما - نه تنها برای مشتریان بلکه برای کارمندان شما نیز می شود - در نهایت فرهنگ شرکت شما با مارک نمایندگی آن ارتباط برقرار می کند. 

 

 

 

 

https://nimavector.blogsky.com/

https://nimavector.blogsky.com/1398/10/21/post-53/%d8%a2%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%da%86%da%af%d9%88%d9%87-%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%9f