همستر ، (زیر خانواده Cricetinae) ، هر 18 گونه از جوندگان اوراسیایی که دارای کیسه های گونه داخلی هستند. همستر طلایی (Mesocricetus auratus) سوریه معمولاً به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود. همسترها دارای قد کوتاه هستند و دم آنها بسیار کوتاهتر از طول بدن است و گوش های خز کوچک ، پاهای کوتاه کوتاه و پاهای بلند دارند. خزهای بلند و ضخیم آنها بسته به گونه های مختلف از خاکستری مایل به خاکستری مایل به قرمز متفاوت است. زیر لایه ها از سفید تا سایه های خاکستری و سیاه متغیر است. همستر Dzhungarian (Phodopus sungorus) و همستر کوتوله ای راه راه (Cricetulus barabensis) نوار تیره ای در وسط پشت دارند. همسترهای کویری کوتوله (جنس Phodopus) کوچکترین هستند ، بدنی با طول 5 تا 10 سانتی متر (حدود 2 تا 4 اینچ). بزرگترین آن همستر معمولی (Cricetus cricetus) است که طول آن تا 34 سانتی متر طول دارد و شامل یک دم کوتاه کوتاه تا 6 سانتی متر نیست.


همستر طلایی
همستر طلایی (Mesocricetus auratus) ، که بومی سوریه است. این حیوانات خانگی به عنوان حیوان خانگی در سراسر جهان نگهداری می شوند.
© Przemyslaw Reinfus / Shutterstock.com
همسترها به طور کلی انفرادی و در درجه اول شبانه هستند ، اگرچه بعضی اوقات در اوایل صبح یا اواخر عصر فعال هستند. آنها صعود نمی کنند بلکه حفار کننده های عالی هستند ، آجرهایی را با یک یا چند ورودی و با گالری هایی که برای اتاق های لانه سازی ، نگهداری مواد غذایی و سایر فعالیت ها به اتاق ها وصل می شوند ، ساخته اند. آنها همچنین تونل های ساخته شده توسط سایر پستانداران را مناسب می کنند. به عنوان مثال ، همستر راه راه راه راه (P. sungorus) از مسیرها و برآمدگی های نقطه استفاده می کند. رژیم غذایی آنها بیشتر از غلات تشکیل شده اما شامل میوه ، ریشه ، قسمتهای سبز گیاهان ، مهرگان و سایر حیوانات کوچک نیز می باشد. همسترها مواد غذایی را در کیسه های گونه بزرگ خود نگه می دارند تا در آویز ذخیره شوند. در زمستان هیچ یک خواب زمستانی نیست ، اما برخی از دوره های تورپور از چند روز تا چند هفته به طول می انجامند. فصل تولید از آوریل تا اکتبر است ، دو تا پنج بستر از 1 تا 13 جوان پس از یک دوره بارداری 13 تا 22 روز متولد می شوند.

همستر Dzhungarian (یا سیبری)
دامنه شمالی همستر از اروپا مرکزی تا سیبری ، مغولستان و شمال چین تا کره امتداد دارد. بخش جنوبی دامنه آنها از سوریه تا پاکستان امتداد دارد. در سرتاسر کشور خشک و خشکی ، آنها در مرزهای بیابانی ، تپه های ماسه ای گیاهی ، کوهپایه ها و ارتفاعات صخره ای ، دره های رودخانه و استپ های کوهستان ساکن هستند. بعضی از آنها در بین محصولات زراعی کشت شده زندگی می کنند توزیع جغرافیایی با گونه های مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال همستر مشترک از اروپای مرکزی تا غربی سیبری و شمال غربی چین یافت می شود ، اما همستر طلایی فقط در نزدیکی یک شهر کوچک در شمال غربی سوریه یافت شده است. بستر 10 همستر طلایی جوان توسط جانورشناسان جمع آوری و در دهه 1930 به اروپا منتقل شد. برخی از آن حیوانات با موفقیت با یکدیگر پرورش داده و جمعیت چند برابر شد.

مطالبی درباره همستر:

 

http://amozeshlogo.blogfa.com/post/1

https://hamestern.persianblog.ir/vZ9jOwKyOvUqNRaAyND4-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1

http://farzadbanimire.royablog.ir/

https://cs.byu.edu/job-posting/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1

http://www.astro.caltech.edu/twiki_phat/bin/view/Main/Hamsster

https://lagunita.stanford.edu/courses/DB/SQL/SelfPaced/wiki/Solar/hmassstr/

https://jobs.aacc.nche.edu/employers/344289-omidradman

http://var.lu/npbnf

https://0o.lv/7qr

https://v.ht/T9oI

http://i3t.ir/eyz8S

http://bit.do/fjmWF

http://gg.gg/fxvwa

http://exe.io/QujFKjc

https://tinyurl.com/w4az778

https://cutt.ly/ye95HrZ

http://cutt.us.com/G7dRkLfo

https://opizo.com/5ZHYLh

shorturl.at/covw2

https://clck.ru/KbH2A

http://bit.ly/2OGka2I

https://u.to/flLcFg

https://rb.gy/cerkjh

https://urlz.fr/bfsY

https://soo.gd/wYDO


طبقه بندی و تکامل
7 جنس و 18 گونه همستر زیر خانواده Cricetinae از موش و خانواده موش صحرایی "موریدا" واقعی را به ترتیب Rodentia تشکیل می دهند. تاریخ تکاملی آنها توسط 15 جنس فسیلی منقرض ثبت شده و 11.2 میلیون تا 16.4 میلیون سال تا میانه دوران میوسن در اروپا و شمال آفریقا گسترش یافته است. در آسیا 6 تا 11 میلیون سال طول می کشد. چهار مورد از 7 جنس زنده شامل گونه های منقرض شده است. به عنوان مثال ، یک همستر در حال انقراض از Cricetus ، در میوسن میانه در شمال آفریقا زندگی می کرد ، اما تنها عضو موجود در آن جنس موش بزرگ مشترک اوراسیا است.

همسترها نیاز دارند:
مکانی راحت و خشک ، بدون پیش نویس و تمیز برای زندگی ، در مکانی ساکت و آرام که می توانند در معرض خطر قرار گیرند. اطمینان حاصل کنید که آنها در معرض شرایط خیس یا مرطوب قرار ندارند. در همسترهای وحشی در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید.
برای قرار گرفتن در اتاقی که هر شب چراغها کم و بیش در همان زمان خاموش می شوند. سعی کنید از ساعات نامناسب روشنایی خودداری کنید. همسترها نیز در برابر نور روشن خورشید حساس هستند.
به دور از موارد موجود در خانه که می توانند سونوگرافی تولید کنند ، قرار گرفته شود ، به عنوان مثال تلویزیون ، صفحه نمایش رایانه ، جاروبرقی یا منابع آب جاری. همسترها به صداهای با فرکانس بالا که نمی توانیم بشنویم بسیار حساس هستند و می توانند این استرس زا را پیدا کنند.
مواد مناسب تختخواب و لانه سازی. به مثابه مواد آشیانه ای که لبه های نازک از هم جدا نیستند ، به همسترها ندهید. پشم نخ یا محصولات مشابه ملافه 'کرکی' مشابه. آنها به دلیل احتمال گرفتگی یا بلعیدن ، خطرات جدی برای سلامتی و رفاه خود به همراه دارند.
قفس خانگی مناسب. همسترهای وحشی در خنجرهای عمیق زندگی می کنند. آنها به سرعت خنجرهایی را حفر می کنند ، و می توانند به راحتی از قفس های ضعیف ساخته شوند. همسترهای حیوان خانگی ترجیح می دهند قفس را با یک کف جامد که توسط یک ماده بستر مناسب پوشانده شده است ، اشغال کند. همسترها به طور طبیعی لانه می سازند.