لوگو ها تصاویر ، متون ، اشکال یا ترکیبی از سه هستند که نام و هدف یک تجارت را به تصویر می کشند 

با این حال ،  یک لوگو  می تواند و باید بیش از نمادی از شناسایی باشد. اگر به خوبی طراحی شود ، با انتقال پیام برند شما به روشی که به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب هدف شما کمک کند ، داستان یک شرکت را نیز روایت می کند.

این تعریف مبهم اما در عین حال الهام بخش با این سوال زیر قابل تفکیک است:

 لوگو چیست؟

پاسخ: بیشتر وزنه برداری.

یک آرم به  دلایل مختلفی مهم است - عمدتاً اینکه:

  • اولین تصور عالی را ایجاد می کند ، که باعث می شود مشتریان برای تعامل با نام تجاری شما استفاده کنند  
  • به شما کمک می کند تا یک هویت تجاری ایجاد کنید
  • به شرکت شما نمادی را می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
  • شما را از رقبا متمایز می کند
  • وفاداری به برند را تقویت می کند

بنابراین ، ایجاد طراحی لوگو باید به طور واضح در لیست اولویت های شما هنگام شروع کار قرار داشته باشد - اما عناصری که می توانید برای تحقق آن استفاده کنید چیست؟

مؤلفه های یک آرم

هنگام ایجاد یک آرم "ضروری" وجود ندارد (هرچند که احتمالاً طراحی یک آرم بدون استفاده از یک رنگ تنها احتمالاً دشوار خواهید بود).

گفته می شود ، بیشتر - اگر نه همه - آرم ها از ترکیبی از عناصر زیر تشکیل شده است:

رنگ

رنگ ها فراتر از جذابیت زیبایی شناختی هستند - آنها ارتباط دهنده اصلی پیام شما هستند. آنها اگر شما بازیگوش یا جدی ، مبتکرانه یا سالم ، برش خورده یا بی موقع و با ثبات باشید به مخاطبان خود می گوید.

پالت رنگی آرم شما را می توان از یک رنگ یا چند رنگ تشکیل داد (اگرچه توصیه می کنیم در یک ترکیب دو یا سه رنگ بمانید). رنگهایی که انتخاب می کنید بعداً به سایر مارک های تجاری شما ایجاد می کند ، بنابراین با عاقلانه انتخاب کنید!

تایپوگرافی

این اساساً چیزی است که همه ما افراد غیر طراحی به عنوان یک قلم فکر می کنیم. تایپوگرافی شامل حروفی است که در یک آرم مشاهده می کنید ، که به نوعی از طراحی مداوم تنظیم شده است. آرم های ساخته شده در اطراف یک نامه واحد ، یک مونوگرام یا حتی نام کامل یک تجارت را پیدا خواهید کرد.

 

تصویر

یک تصویر می تواند از ساده ترین فلش تا نمایش دقیق یک اورانگوتان انتزاعی متغیر باشد. این می تواند یک نماد ، یک نماد باشد - شاید تصویری باشد که نمایانگر چیزی است که شما می فروشید یا ارزشی را که برای آن در نظر دارید.

اگر می خواهید با یک تصویر بروید ، به یاد داشته باشید که بسته به مکانی که در آن قرار دارد ، لوگوی شما احتمالاً تغییر اندازه خواهد یافت. سعی کنید از چیزی استفاده کنید که به نظر می رسد واضح و مقیاس پذیر است.

برچسب

یک برچسب که در زیر یک آرم قرار دارد ، معمولاً از یک جمله یا اصطلاح صحیح است که برای جلب مخاطب شما طراحی شده است ، یا اینکه شرکت شما چه کاری را انجام می دهد ، روشن می شود.

 

لگوها لزوماً نیازی به همراهی با برچسب ندارند ، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر بگویید ، تصویر آرم شما به تنهایی تعبیر انتزاعی از مفهوم هارمونی است - اگرچه ممکن است ارزشهای شما را بهم ارتباط دهد ، در واقع به شما نمی گوید. مشتریان در مورد شغل شما

چه چیزی باعث می شود که یک آرم برجسته شود؟

بدیهی است که این امر به شرکت ، مخاطبان ، پیام در نظر گرفته شده و طراحی لوگو بستگی دارد - اثربخشی آرم می تواند بسیار ذهنی و متغیر در صنعت یا تجارت باشد.

با این وجود چهار هدف گسترده وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک آرم برای آنها هدف گذاری کنید:

باید متناسب با مخاطب باشد.

بهترین آرم ها جالب ترین نیستند ، بلکه مواردی هستند  که با مخاطب هدف خود طنین انداز  می شوند  . آرم ها نه تنها شرکت شما بلکه افرادی را که با آنها صحبت می کنید نشان می دهند.

به عنوان مثال - شما برای خانه تشییع جنازه ، از رنگ های روشن و شاداب (از خواندن: زرد روشن) استفاده نمی کنید ، به همان روشی که برای یک برنامه ریز مهمانی کودک از خاکستریهای افسرده استفاده نمی کنید.

خواندن آن آسان است.

این امر به ویژه برای  آرمهای wordmark  (آرم هایی که فقط از متن تشکیل شده اند) صادق است اما برای هر سبک طراحی صدق می کند.

اگر مخاطبان هدف خود را مجبور به کشف آنچه یعنی لوگوی خود را، آنها می شود سریع تر از شما می توانید می گویند رفته "تبدیل شده است." مطمئن شوید لوگوی خود را می توان  به راحتی قابل فهم  از فقط یک نگاه.

باید مشخص باشد.

جلب الهام از روندهای صنعت همیشه نقطه شروع خوبی است ، اما به یاد داشته باشید که هدف از یک آرم تمایز برند شما از رقابت است.

تمایز = به یاد ماندنی ، و این همان چیزی است که به شما یادآوری می کند که چرا  برند شما  در صنعت است که باید به آنها وفادار باشند.

باید مقیاس پذیر باشد.

ما این را در بالا ذکر کردیم ، اما تأکید مجدد کافی است.

آرم شما به طور برجسته در چندین کانال رسانه ای  و در اندازه های متنوع قرار خواهد گرفت. به همین دلیل بهترین آرم ها آرم های همه کاره هستند - مواردی که به راحتی می توانند برای متناسب با هر نوع نیاز به مارک تجاری شما ممکن است با آن مقابله کنند.

بعضی از بزرگها

بیایید چند نمونه از آرمهای نمادین را بررسی کنیم و در مورد نحوه انجام کار آنها بحث کنیم.

 توییتر

 این آرم ساده است و به راحتی قابل درک است - هر کس می تواند به آن یک پرنده بگوید - و آنچه را که می توانید با توییتر در یک تصویر واحد برقرار کنید ، برقرار می کند. اندازه و رنگ آن باعث شده است که توجه آن به چشم بیاید ، در حالی که سادگی آن به شکلی ظریف به مخاطب یادآوری می کند که استفاده از توییتر آسان و ساده است.

مک دونالد

 

این قوس های زرد از یک مایل دورتر تشخیص داده می شوند - که نکته اصلی است. در ابتدا به منظور جلب توجه رهگذران ، مک دونالد فروشگاه های خود را در اطراف این طاق ها بنا کرد ، که بعداً در لوگوی آنها گنجانده شد.

رنگ ها روشن و شاد است ، و شکل "M" شما را به یاد آن سرخ های معروف میکی D می اندازد - آنهایی که شما فقط نمی توانید صبر کنید تا دستتان را بگیرد.

آمازون

 نام این غول خرده فروشی از رود آمازون (طولانی ترین جهان) الهام گرفته شده است ، به همین دلیل است که پایه و اساس خوبی برای آرم آنها ایجاد می کند. با افزودن کمی چرت زدن به لوگو ، فلش زیر این نام نیز حاکی از این است که آمازون هر محصول را از A تا Z - به شکل خمیده لبخند می فروشد ، زیرا آنها مشتری خود را راضی نگه می دارند.

 سیب

 

ما نمی  توانیم  از تکنیک های مورد علاقه ما که آرم کلاسیک و در عین حال ساده آن در سطح جهان به عنوان نمادی از نوآوری و وحشت شناخته شده است ، یاد کنیم.

مانند آرم توییتر ، نماد اپل عارضه ندارد - اما به جای اینکه یک اقدام را نمایندگی کند ، نام این شرکت دیجیتال است. پالت سیاه و سفید آن براق است و نیش از میوه هر دو مشتری را به "خوردن سیب" (درگیر شدن با نام تجاری) دعوت می کند و با کلمه "بایت" بازی می کند - پایه محاسبات. برای یک آیکون صرف بد نیست!

استفاده های مختلف برای یک آرم

قانون اول نام تجاری: آرم ها باید در هر جایی از محصول ، شرکت و برند شما قرار بگیرد.

وب سایت ها -  نمایش آرم شما در بالای سایت ، باعث می شود دید برند شما افزایش یابد و فوراً به مصرف کنندگان بگوید از چه کسانی بازدید می کنند.

کارت ویزیت - کارت ویزیت های  مارک شما (خوانده شده با آرم) راهی عالی برای بیرون بردن نام شما از آنجا و ارائه به مشتریان خود روشی ملموس برای یادآوری شماست

مواد بازاریابی -  تبلیغات ، بروشورها ، بسته بندی محصول ، پست های رسانه های اجتماعی ، خبرنامه ها - هر زمان که یک ابزار یا مواد بازاریابی ایجاد کنید ، آرم شما باید در توجه قرار گیرد.

ارائه -  در سمت کسب و کار، ارائه خود را باید همیشه شامل یک نشانه روشنی از نام تجاری شما  نشان  - نماد آرم خود را.

ارتباطات شرکت -  شامل آرم های نامه ، ایمیل ، یادداشت ها و سایر ارتباطات باعث تقویت برند شما - نه تنها برای مشتریان بلکه برای کارمندان شما نیز می شود - در نهایت فرهنگ شرکت شما با مارک نمایندگی آن ارتباط برقرار می کند. 

منبع:

http://ensomnic.co.vu/

http://ensomnic.co.vu/post/190559531619/%D8%A2%D8%B1%D9%85-%D9%88-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88

 

http://7okio.co.vu/

http://7okio.co.vu/post/190559439172/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 

http://caffeines.co.vu/

http://caffeines.co.vu/post/190559501600/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88