فتوشاپ

Adobe Photoshop فتوشاپ یک نرم افزار نرم افزاری برای ویرایش تصویر و روتوش عکس برای استفاده در رایانه های ویندوز یا MacOS است. Photoshop به کاربران امکان ایجاد ، تقویت یا ویرایش سایر تصاویر ، آثار هنری و تصاویر را در اختیار کاربران قرار می دهد. تغییر پس زمینه ، شبیه سازی یک نقاشی در زندگی واقعی یا ایجاد منظره ای جایگزین از جهان همه با Adobe Photoshop امکان پذیر است. این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار برای ویرایش عکس ، دستکاری تصویر و روتوش برای انواع فرمت های تصویری و تصویری است. ابزارهای موجود در فتوشاپ امکان ویرایش هر دو تصویر جداگانه و همچنین دسته های زیادی از عکس ها را دارند.

چگونه از فتوشاپ استفاده می شود؟

Adobe Photoshop ابزاری مهم برای طراحان ، توسعه دهندگان وب ، گرافیست ها ، عکاسان و متخصصان خلاق است. این است که به طور گسترده ای برای ویرایش تصویر ، روتوش ، ایجاد ترکیب تصویر ، مدل سازی وب سایت و اضافه کردن اثر استفاده می شود. تصاویر دیجیتال یا اسکن شده می توانند برای استفاده آنلاین یا در چاپ ویرایش شوند. طرح بندی وب سایت می تواند در فتوشاپ ایجاد شود. قبل از اینکه توسعه دهندگان به مرحله کد نویسی بپردازند ، طرح های آنها نهایی می شود. گرافیک مستقل می تواند برای استفاده در برنامه های دیگر ایجاد و صادر شود.

Photoshop CC چیست؟

Adobe Photoshop CC نسخه Creative Cloud Photoshop است که با اشتراک در دسترس است. این نسخه در سطح حرفه ای خانواده محصولات فتوشاپ به حساب می آید. Photoshop CC همراه با Photoshop Lightroom یا به عنوان بخشی از اشتراک بزرگتر Creative Cloud در دسترس است. Photoshop CC یک نرم افزار تصویربرداری پیشرفته است که توسط طراحان ، متخصصان وب ، ویراستاران ویدیو و عکاسان برای تغییر یا دستکاری تصاویر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. Photoshop در درجه اول برای ویرایش تصاویر 2D استفاده می شود ، اگرچه برخی قابلیت های ویرایش تصویر سه بعدی را ارائه می دهد. Photoshop شامل قابلیت تجزیه و تحلیل تصویر است و می تواند برای تهیه تصاویر برای استفاده آنلاین یا چاپی مورد استفاده قرار گیرد.

کانال آموزش فتوشاپ

عناصر فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop Elements نسخه ای در سطح مصرف کننده از خانواده محصولات فتوشاپ است. Photoshop Elements شامل بسیاری از قابلیت های حرفه ای است که در Adobe Photoshop CC یافت می شود ، اما گزینه های ساده تری ارائه می شود که با استفاده از کاربر سطح ورودی طراحی شده است. به طور خاص ، این برای عکاسان آماتور و علاقمندان به عکاسی دیجیتال طراحی شده است. Photoshop Elements با استفاده از همان فناوری تصویربرداری دیجیتال هسته ای با عنوان Photoshop CC ساخته شده است. قابلیت های معمول مورد استفاده در Photoshop Elements عبارتند از:

  • دستکاری رنگ یک تصویر.
  • برش تصاویر.
  • ترمیم عیب ها مانند گرد و غبار روی لنز یا چشم قرمز.
  • با یک قلم یا مداد روی یک تصویر ترسیم کنید.
  • افزودن متن به تصاویر.
  • از بین بردن افراد یا اشیاء درون یک تصویر.
  • سازماندهی عکس برای دسترسی سریع.
  • انتشار تصاویر به صورت آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل.

فتوشاپ لایت روم چیست؟

Photoshop Lightroom بخشی از خانواده محصولات Photoshop است و در درجه اول توسط عکاسان برای پردازش دسته ای از حجم زیاد تصاویر استفاده می شود. لایت روم توانایی ایجاد و ذخیره پیش تنظیم های تصویری را دارد که می توان در یک زمان به یک دسته بزرگ از عکس ها اعمال کرد. این برنامه همچنین دارای ابزارهای تصویربرداری غیر مخرب است. به طوری که پرونده های اصلی دست نخورده باقی بمانند. لایت روم قابلیت ویرایش پرونده های RAW را دارد. تعادل نور و قرار گرفتن در معرض سفید در یک پرونده RAW قابل دستکاری یا تنظیم می باشد. با این حال ، Photoshop Lightroom بسیاری از ویژگی های عملکردی یا کارکردهای Adobe Photoshop CC یا Adobe Photoshop Elements را ندارد و از رابط متفاوتی استفاده می کند.

هزینه فتوشاپ چقدر است؟

هزینه Adobe Photoshop برای هر محصول خاص فتوشاپ متفاوت است. فتوشاپ عناصر 100 دلار قیمت دارد و پس از خرید می توانید برای همیشه از آن استفاده کنید. این نرم افزار دارای مجوز دائمی در نظر گرفته می شود. هزینه سایر محصولات فتوشاپ بسته به نوع اشتراک و طول اشتراک ، از 10 دلار در هر ماه به 60 دلار در ماه متغیر است. گزینه های کم هزینه شامل برنامه های فقط Photoshop است ، در حالی که گزینه های بالاتر هزینه شامل Photoshop به همراه سایر ابزارهای Creative Cloud است. برنامه هایی با تخفیف برای دانش آموزان ، معلمان و سازمان هایی که به دنبال خرید مجوز برای گروه های 10 یا بیشتر کارمند هستند نیز موجود است.

نحوه یادگیری فتوشاپ

روش های مختلفی برای یادگیری Adobe Photoshop وجود دارد. روشهای رایج شامل کلاسهای فتوشاپ حضوری ، کلاسهای آنلاین فتوشاپ ، یادگیری از طریق آموزشهای آنلاین فتوشاپ و کتابهای فتوشاپ است . کلاس ها برای کمک به دانش آموزان از هر دو فعالیت یادگیری گروهی و دستورالعمل های یک به یک طراحی شده اند. یادگیری در کلاس همچنین این مزیت را دارد که به دانش آموزان کمک می کند چالش ها یا موانع را از طریق آموزش راهنمایی بر طرف کنند. این فرصت های یادگیری به ویژه هنگامی که ویژگی ها یا ابزارهای جدیدی منتشر می شوند ، بسیار مفید هستند. موسسه گرافیک آمریکایی کلاس های فتوشاپ را در بوستون و همچنین شهر نیویورک و همچنین فیلادلفیا ارائه می دهد .

آموزش Adobe Photoshop با یک مربی آنلاین راه حل ایده آل برای دانشجویانی است که دارای برنامه های شلوغی هستند که قادر به سفر به کلاس نیستند. کلاسهای آنلاین رویکردی دست و دلباز برای یادگیری ارائه می دهند که می تواند برای مبتدیان بسیار مفید باشد. آنها می توانند برای اولین بار به کاربران در حرکت در کلیه ویژگی ها و ابزارهای Adobe Photoshop کمک کنند. از یادگیری نحوه ایجاد مسیرها تا فهمیدن کدام فرمت فایل باید انتخاب شود ، مربیان آنلاین می توانند به مبتدیان کمک کنند تا به سرعت متخصصان فتوشاپ شوند.

سرانجام ، آموزشهای آنلاین ، مانند مطالب موجود در فیلم ها ، متون دیجیتالی ، تجربیات راهنما یا صفحات FAQ ، می توانند برای یادگیری Adobe Photoshop با یک سرعت شخصی استفاده شوند. یادگیری Adobe Photoshop از طریق آموزش های آنلاین و تجربیات خود راهنمایی گزینه ای ایده آل برای دانشجویانی است که از طریق شهود خودشان از غلبه بر چالش ها لذت می برند. این ابزار به ویژه برای دانش آموزانی که می خواهند از طریق آزمایش و خطا یاد بگیرند ، و همچنین برای افرادی که بهترین مهارت را از طریق رویکرد دستی می آموزند ، مفید است.

سازمان ها ، گروه ها و افراد دارای نیازهای خاص همچنین می توانند از آموزش خصوصی فتوشاپ بهره مند شوند که می تواند در محل یا خارج از سایت انجام شود. چنین آموزش های خصوصی می تواند بر یادگیری جنبه های خاص فتوشاپ متمرکز شود.

Photoshop Mac در مقابل تفاوت های Windows

تفاوت های بسیار کمی بین فتوشاپ در رایانه های MacOS vs Windows وجود دارد. منوها ، گزینه ها ، پانل ها و ابزارها در هر دو نسخه Mac و Windows ویندوز فتوشاپ در همان مکان یافت می شوند. هیچ تفاوتی بین عملکرد Adobe Photoshop در رایانه های Mac یا Windows وجود ندارد. قبل از استفاده Adobe Photoshop در رایانه های Mac یا Windows ، خود رایانه باید حداقل شرایط زیر را رعایت کند.

مورد نیاز رایانه برای فتوشاپ

موارد زیر حداقل مورد نیاز برای استفاده از Photoshop در رایانه های Windows یا Mac OS است.

مورد نیاز رایانه برای Photoshop Windows:

برای استفاده از Photoshop در رایانه ویندوز ، یک رایانه باید این شرایط را رعایت کند:

  • پردازنده Intel® Core 2 یا AMD Athlon® 64؛ پردازنده 2 گیگاهرتز یا بیشتر.
  • مایکروسافت ویندوز 7 با سرویس پک 1 ، ویندوز 8.1 یا ویندوز 10.
  • 2 گیگابایت یا بیشتر حافظه رم.
  • 2.6 گیگابایت یا بیشتر از فضای دیسک سخت موجود برای نصب 32 بیتی. 3.1 گیگابایت یا بیشتر فضای در دسترس هارد دیسک برای نصب 64 بیتی. و همچنین فضای رایگان اضافی لازم برای نصب.
  • صفحه نمایش 1024 x 768 با رنگ 16 بیتی و 512 مگابایت یا بیشتر از VRAM اختصاصی.
  • سیستم دارای قابلیت OpenGL 2.0.
  • اتصال به اینترنت برای فعال سازی نرم افزار ، تأیید اعتبار اشتراک ها و دسترسی به خدمات مختلف آنلاین مورد نیاز است.

مورد نیاز رایانه برای Photoshop Mac:

برای استفاده از Photoshop در رایانه Mac OS ، یک رایانه باید این شرایط را رعایت کند:

  • پردازنده چند هسته ای اینتل با پشتیبانی 64 بیتی.
  • MacOS نسخه 10.13 (High Sierra) ، MacOS نسخه 10.12 (Sierra) ، یا Mac OS X نسخه 10.11 (ال Capitan).
  • 2 گیگابایت یا بیشتر حافظه رم.
  • 4 گیگابایت یا بیشتر از فضای دیسک سخت موجود برای نصب و همچنین فضای رایگان اضافی لازم برای نصب.
  • صفحه نمایش 1024 x 768 با رنگ 16 بیتی و 512 مگابایت یا بیشتر از VRAM اختصاصی.
  • سیستم دارای قابلیت OpenGL 2.0.
  • اتصال به اینترنت برای فعال سازی نرم افزار ، تأیید اعتبار اشتراک ها و دسترسی به خدمات مختلف آنلاین مورد نیاز است.

قالب های فایل فتوشاپ

Adobe Photoshop می تواند تصاویر و گرافیک ها را در قالب های مختلف فایل ذخیره یا صادر کند. این قالب ها برای اهداف مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال ، تصاویر استفاده شده در وب سایت ها به طور کلی باید کوچک باشند تا سریع بارگذاری شوند. در حالی که ممکن است تصاویری که در یک رندر محصول سه بعدی قرار دارند ، دارای وضوح تصویر بالاتری باشند و جزئیات بیشتری را در بر گیرند برخی از تصاویر ممکن است فقط پیکسل داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است حاوی ترکیبی از پیکسل ها و بردارها باشند. چند فرمت فایل همچنین از تکنیک های فشرده سازی برای کاهش اندازه تصویر استفاده می کند ، و برخی از گزینه های فشرده سازی به طور عمد داده ها را دور می زنند تا اندازه پرونده کوچکتر شود. به منظور حفظ کلیه ویژگی های Adobe Photoshop از جمله افکت ها ، ماسک ها و لایه ها از فرمت پرونده فتوشاپ (PSD) استفاده شده است.

ده است.

قالبهای پرونده: Photoshop می تواند باز یا ذخیره کند ، شامل موارد زیر است:

  • قالب فتوشاپ (PSD) - پرونده های PSD می توانند حداکثر 2 GB باشند. فقط PSD Photoshop به عنوان توانایی ذخیره کلیه عناصر تصویر ویرایش شده یا گرافیک.
  • قالب بزرگ اسناد (PSB) - پرونده های PSB می توانند از 2 گیگابایت بزرگتر باشند و در هر ابعاد حداکثر 300000 پیکسل را پشتیبانی می کنند. لایه های اعمال شده و فیلترها نیز پشتیبانی می شوند.
  • قالب پرونده Tagged-Image (TIFF) - این فرمت انعطاف پذیر تصویر بیت مپ توسط برنامه ها و سیستم عامل های رایانه ای متعددی پشتیبانی می شود. CMYK ، RGB ، مقیاس خاکستری و رنگ فهرست بندی پشتیبانی می شوند. اسناد TIFF حداکثر اندازه پرونده 4 گیگابایت دارند. اگر یک پرونده TIFF در برنامه دیگری باز شود ، حتی اگر لایه ها ذخیره شده اند ، فقط یک تصویر مسطح ارائه می شود.
  • RAW - پرونده های RAW می توانند از اندازه 2 گیگابایت بزرگتر باشند. پرونده های RAW انعطاف پذیر هستند و می توانند برای انتقال تصاویر بین رایانه ها یا برنامه ها استفاده شوند. این قالب از تصاویر CMYK ، RGB و مقیاس خاکستری پشتیبانی می کند. با این حال قبل از ذخیره فایلها باید مسطح شوند.
  • قالب مستندات قابل حمل (PDF) - فونت ها ، صفحه بندی ، صفحات ، وکتور و گرافیک های بیت مپ را می توان با فایل های PDF به طور دقیق نمایش داد. علاوه بر این ، پیوندهای الکترونیکی را می توان در یک پرونده PDF درج کرد. حداکثر 16 بیت در هر تصویر کانال بدون تخریب کیفیت ذخیره می شود.
  • قالب مبادله گرافیکی (GIF) - این فرمت فایل اغلب برای نمایش گرافیک های رنگی یا تصاویر فهرست بندی شده در یک سند HTML مشخص شده استفاده می شود. GIF اندازه پرونده را به حداقل می رساند و زمان انتقال الکترونیکی را کاهش می دهد. این کانال های آلفا را پشتیبانی نمی کند.
  • گرافیک شبکه قابل حمل (PNG) - فشرده سازی بدون ضرر با PNG حاصل می شود. از تصاویر 24 بیتی پشتیبانی می کند. با این حال ، برخی از مرورگرهای وب از فایلهای PNG پشتیبانی نمی کنند. PNG شفافیت را در تصاویر RGB و تصاویر خاکستری حفظ می کند. همچنین از رنگ های فهرست بندی شده ، مقیاس خاکستری ، RGB و تصاویر حالت bitmap پشتیبانی می کند.
  • گروه متخصصان عکاسی مشترک (JPEG) - این فرمت فایل اغلب برای تصاویر با صدای مداوم برای اسناد HTML انتخاب می شود. این از حالت های مقیاس خاکستری ، RGB و CMYK پشتیبانی می کند. این کلیه اطلاعات رنگی را درون یک تصویر RGB حفظ می کند ، اما با دور کردن داده های انتخاب شده ، اندازه پرونده را فشرده می کند. با باز شدن پرونده ، JPEG بطور خودکار فشرده می شود.
  • Cineon - 10 بیت در هر قالب دیجیتال کانال توسط Kodak ساخته شده است. استفاده می شود برای بازگشت به فیلم بدون از دست دادن کیفیت تصویر. می توان از آن در سیستم فیلمبرداری دیجیتال Cineon استفاده کرد.

تاریخچه فتوشاپ

Adobe Photoshop در ابتدا در سال 1987 توسط برادران جان و توماس نول ساخته شد. از زمان توسعه اولیه ، Photoshop از یک ابزار ویرایش تصویر ساده به یک مجموعه جامع برای دستکاری تصویر تبدیل شده است. در حالی که نسخه های اولیه Photoshop توسط برادران Knoll تولید و توزیع شده بود ، این نرم افزار توسط Adobe Systems خریداری و به Adobe Photoshop تبدیل شد.

اولین نسخه از نرم افزار منتشر شده توسط Adobe در فوریه 1990 منتشر شد. این نرم افزار به کاربران امکان می داد فایل ها را با فرمت های مختلف در رایانه های اولیه MacOS نمایش داده و ذخیره کنند. کاربران همچنین می توانند رنگ ، تعادل و اشباع رنگ تصاویر را تنظیم کنند. حداقل قابلیت نقاشی و همچنین انتخاب های لبه نرم وجود داشت. طراحان گرافیک سریع Adobe Photoshop را تصویب کردند. از افزودن پشتیبانی از رنگ CMKY و Duotones در نسخه 2.0 گرفته شده به موتور نقاشی جدید و متن بردار نسخه 7.0 ، هر نسخه به سرعت نسبت به آخرین نسخه جامع تر می شود.

Photoshop Photoshop CS vs Photoshop CC

معرفی برندهای Creative Suite هر نسخه از Photoshop را با یک "CS" فراهم کرد و پس از اولین نسخه از Creative Suite یک نسخه را در اختیار شما قرار داد. بنابراین نسخه های Adobe Photoshop پس از Photoshop CS به Photoshop CS2 تبدیل شد ، سپس Photoshop CS3 ، که تا ژوئن 2013 ادامه یافت. در آن زمان ، Adobe برنامه صدور مجوز جدیدی ارائه داد که در آن ، Photoshop یا ماه یا سال به عنوان بخشی از اشتراک اجاره می شد. . در آن زمان ، Photoshop CS جایگزین Photoshop CC برای Creative Cloud شد. نام Creative Cloud سالی است که در آن برنامه جدیدترین بروزرسانی خود را دریافت کرده است.

  • Photoshop CS: Photoshop CS در اکتبر 2003 منتشر شد. این نشان دهنده تغییر نام تجاری Creative Suite بود. پیشرفت های این بخش شامل: اضافه شدن دوربین RAW 2.0 ، فرمان رنگی مسابقه ، پالت هیستوگرام در زمان واقعی ، افزایش کنترل کاربر و فرمان سایه / برجسته است.
  • Photoshop CS2: منتشر شده در ماه مه 2005 ، این نسخه دارای پیشرفت های دیگری است ، از جمله: تنظیمات پیش فرض سفارشی ، مرورگر پرونده به روز شده در Adobe Bridge ، ویرایش غیر مخرب ، فیلتر تصحیح لنز و اشیاء هوشمند.
  • Photoshop CS3: منتشر شده در آوریل 2007 ، این به روزرسانی بخیه تصویر را بهبود بخشید ، گزینه های اضافی برای چاپ ، بهبود بهینه سازی موبایل و افزایش پشتیبانی ارائه شده برای Camera Raw را افزایش داد.
  • Photoshop CS4: در اکتبر 2008 منتشر شد ، این نسخه از Photoshop شامل پیشرفت های زیر است: مقیاس بندی آگاهی از محتوا ، بهبود مدیریت فایل ها و فضاهای کاری ، صفحه تنظیمات ، افزایش به گردش کار Lightroom ، و یک رابط کاربری ساده مبتنی بر برگه.
  • Photoshop CS5: در آوریل 2010 منتشر شد ، پیشرفت های زیر بدست آمده است: پشتیبانی 64 بیتی ، وانت رنگ ، نکات مویی ، صاف کردن خودکار تصویر ، یک برس جدید میکسر و ابزار لبه پالایش.
  • Photoshop CS6: در ماه مه 2012 منتشر شد ، این بروزرسانی یک رابط کاربری طراحی مجدد ، ویژگی صرفه جویی خودکار ، ابزار بردار تجدید نظر شده و ابزارهای ویدئویی پیشرفته مانند امکان لایه ها ، دستکاری رنگ و تنظیم میزان نوردهی را فراهم می آورد.
  • Photoshop CC: در ژوئن 2013 منتشر شد ، این دوربین به روزرسانی شده دوربین RAW را به عنوان فیلتر ، کاهش لرزش دوربین ، امکان همگام سازی تنظیمات ترجیحی با ابر ، اشیاء هوشمند مرتبط ، نمونه برداری هوشمند و مستطیل های گرد ویرایش شده ارائه می دهد.
  • Photoshop CC 2014: در ژوئن 2014 منتشر شد ، این بروزرسانی دارای پیشرفتهایی است ، از جمله: افزایش سرعت کار ، پیشرفت های شی هوشمند ، دو ابزار جدید تاری ، ماسک فوکوس و پیشرفت های ابزار آگاهی از محتوا.
  • Photoshop CC 2015: در ژوئن 2015 منتشر شد ، این بروزرسانی امکان بیش از یک سبک لایه ، امکان "صادرات به عنوان" ، افزایش دسترسی به سهام Adobe ، رابط کاربری به روز شده و قابلیت های جدید کتابخانه را با پیوند پرونده اضافه کرد. نسخه دوم بروزرسانی در ژوئن 2016 منتشر شد ، معروف به CC 2015.5. این بروزرسانی شامل نمونه کارها Adobe ، فضای انتخاب و نقاب سازی ، بهبود صادرات و بروزرسانی دیگری در پنل کتابخانه ها است.
  • Photoshop CC 2017: در نوامبر 2016 منتشر شد ، این بروزرسانی شامل یک جستجوی درون برنامه ای ، ادغام پیشرفته با Adobe XD ، پشتیبانی از قلم های رنگی SVG و عملکرد کلی بهبود یافته است. به روزرسانی های بعدی CC 2017 در دسامبر 2016 و آوریل 2017 منتشر شد.
  • Photoshop CC 2018: منتشر شده در اکتبر سال 2017 ، این بروزرسانی ویژگی (های) جدید صاف کننده سکته مغزی ، ابزار جدید قلم انحنایی ، مدیریت ساده قلم مو ، امکان دسترسی به عکس های لایت روم در فتوشاپ و همچنین امکان ارسال ایمیل به خلاقیت ها را مستقیماً در فتوشاپ معرفی کرد. 

نحوه استفاده از فتوشاپ

Adobe Photoshop یک نرم افزار طراحی و تصویربرداری و طراحی گرافیکی است که توسط هزاران نفر در بسیاری از نقش های مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. نه تنها برای عکس ها بلکه می توانید از Photoshop برای طراحی وب سایت ها ، ویرایش فیلم ها و ایجاد آثار هنری سه بعدی استفاده کنید. قبل از شروع کار با آموزش رایگان فتوشاپ ، شما نیاز به تهیه یک طرح و بارگیری فتوشاپ بر روی دستگاه خود دارید. پس از بارگیری نرم افزار ، می توانید با رابط کاربری بسیار شهودی آشنا شوید.

آموزش فتوشاپ

به عنوان یک مبتدی در آموزش فتوشاپ ، مهم است که قبل از شروع کار ، آناتومی رابط را درک کنید. وقتی برنامه را باز می کنید ، مانند سایر برنامه ها ، منوی اصلی را در قسمت بالا مشاهده خواهید کرد. در امتداد سمت چپ ، یک نوار کناری مشاهده خواهید کرد که ابزارهای اصلی را نشان می دهد. در سمت راست ، ابزار رنگی و ابزار لایه ها را مشاهده خواهید کرد.

نحوه باز کردن یک سند در فتوشاپ

برای ایجاد یک سند جدید یا باز کردن یک پرونده در رایانه ، روی "پرونده" در منوی بالای سمت چپ کلیک کنید. "جدید" را برای ایجاد یک سند خالی جدید انتخاب کنید. یا برای باز کردن رایانه خود روی "Open" کلیک کنید و یک پرونده موجود را باز کنید.

وقتی یک سند جدید ایجاد می کنید ، کادر گفتگو ظاهر می شود. در این پنجره می توانید فایل را نامگذاری کرده و اندازه و رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید. این امر در صورتی مفید است که وب سایت شما به اندازه پرونده خاصی نیاز داشته باشد تا عکس ها را به درستی نمایش دهد. ابعاد عکس ما 880 پیکسل عرض 450 پیکسل دارد. برای وضوح تصویر ، 72 پیکسل در اینچ برای تصاویر آنلاین کار خواهد کرد. اما اگر می خواهید کیفیت بالایی برای چاپ داشته باشید ، ما 300 پیکسل در اینچ را توصیه می کنیم. (هشدار: این باعث می شود اندازه پرونده بسیار بزرگتر شود ، بنابراین مراقب باشید.)

بخاطر داشته باشید که فتوشاپ این سند جدید را قفل می کند که شما را از ایجاد ویرایش مستقیم در آن لایه باز می دارد. برای باز کردن قفل آن ، فقط روی نماد قفل به نام لایه کلیک کنید و از بین می رود. خواندن را ادامه دهید تا در مورد لایه ها بیشتر بدانید.

جعبه ابزار فتوشاپ

جعبه ابزار در نوار کناری سمت چپ بهترین دوست شما خواهد بود. این ابزارها بر اساس کارهایی که انجام می دهند به گروه ها سازماندهی می شوند:

  • بخش بالا شامل ابزار انتخاب ، برش و برش است. از این موارد استفاده کنید تا قسمتهایی از تصاویر خود را که می خواهید ویرایش یا تقویت کنید ، یا بخشهایی را که می خواهید حذف کنید ، برش داده و قطعه قطعه کنید.
  • در بخش دوم از ابزارهای روتوش و رنگ استفاده شده است. از این موارد استفاده کنید تا از لکه های ناخواسته روی کالاهای محصول خلاص شوید ، تصویر خود را بکشید ، قسمت های خاصی را پاک کنید ، رنگ آنها را ببخشید یا با تیز کردن یا تار شدن آنها را تقویت کنید.
  • بخش سوم ابزار طراحی و تایپ است. از این ها برای نوشتن متن روی تصویر خود استفاده کنید یا با استفاده از ابزار قلم ، تصاویر را روی آنها بکشید. بعداً از ابزار قلم می گذریم.

هر بار که روی یکی از ابزارهای نوار کناری سمت چپ کلیک کنید ، گزینه های این ابزار را در زیر منوی اصلی بالا ظاهر می شود. ما در مورد هر ابزاری در مورد آنها خواهیم گذشت.

نحوه استفاده از لایه ها در فتوشاپ

صحبت از لایه ها ، این یک ویژگی مهم برای درک در هنگام یادگیری نحوه استفاده از فتوشاپ ، حتی برای ابتدایی ترین آموزش طراحی است.

ممکن است متوجه شوید که فتوشاپ کاری را که شما می خواهید انجام نمی دهد ، فقط برای کشف اینکه این مسئله مربوط به لایه های شماست. داشتن دانش اساسی در مورد این ویژگی می تواند در جلوگیری از بروز خطرات جاده و ناامیدی هنگام استفاده از فتوشاپ کمک کند.

می توانید به لایه هایی مانند ورق های شیشه ای که در بالای یکدیگر انباشته شده اند فکر کنید . هنگامی که از چندین لایه استفاده می کنید ، ویرایش یک قسمت از تصویر آسانتر است بدون اینکه بقیه محصول نهایی را ویرایش کنید. می توانید به راحتی لایه ها را اضافه یا حذف کنید ، و همچنین با کلیک کردن روی نماد چشمان سمت چپ نام هر لایه ، آنها را مخفی کنید.

در بسیاری موارد ، فتوشاپ به طور خودکار لایه جدیدی را برای عملکرد شما ایجاد می کند. به عنوان مثال ، اگر از ابزار Type برای نوشتن روی تصویر پس زمینه استفاده می کنید ، یا اگر تصویری دیگر را روی سند خود قرار می دهید ، یک لایه جداگانه و بدون نام ایجاد می کند.

در مثال بالا می توانید سه لایه را مشاهده کنید: یکی برای آرم در پایین ، دیگری برای متن و دیگری برای تصویر پس زمینه. اکیداً توصیه می کنیم هنگام کار لایه های خود را نام ببرید ، در غیر این صورت باعث سردرگمی خواهد شد. برای انجام این کار ، فقط کافی است که در آنجا می گوید "Layer X" را بزنید و هر آنچه را می خواهید تایپ کنید.

حال اگر بخواهیم آرم را به اطراف بکشیم ، می توانیم بدون ایجاد مزاحمت در قسمت های دیگر ، فقط روی لایه آرم کلیک کرده و آن را جابجا کنیم.

نحوه استفاده از ابزار قلم در فتوشاپ

ابزار Pen به شما امکان می دهد اشکال خاص خود را بکشید . این چهار گزینه متفاوت است:

  1. قلم استاندارد برای ترسیم منحنی ها و بخش های مستقیم
  2. قلم انحنا برای ترسیم بخش های مستقیم و منحنی ها بطور مستقیم
  3. قلم Freeform برای ترسیم آزادانه ، مانند استفاده از قلم و کاغذ
  4. قلم مغناطیسی برای دقیق تر کردن مسیرهایی که به لبه های حاشیه های مشخص معین می شوند ، می کشند

در حال حاضر ما به چگونگی استفاده از ابزار استاندارد قلم می پردازیم. برای نکات پیشرفته تر ، آموزش های Adobe Photoshop را در مورد ابزارهای قلم جستجو کنید.

با کلیک روی و نگه داشتن نماد قلم و انتخاب گزینه "Pen Tool" ، ابزار استاندارد Pen را انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد اصلی در فهرست جعبه ابزار ، ابزارهای مختلف Pen را طی کرده و سپس تایپ "shift + P" کنید. به عنوان میانبر صفحه کلید

هر بار که روی سند خود کلیک کنید ، یک نقطه لنگر ایجاد می کنید. نقاط لنگر به عنوان گوشه یا نقطه‌ای عمل می کنند که شکل شما منحنی است.

به عنوان مثال ، می توانید با کلیک کردن روی همه مکان هایی که می خواهید گوشه های ستاره باشند ، یک ستاره بکشید. برای بستن ستاره ، روی اولین لنگر نقطه ای که ترسیم کردید کلیک کنید.

برای ترسیم شکل با منحنی:

  1. روی جایی که می خواهید اولین لنگر بروید کلیک کنید. اما رها نکنید - در عوض ، ماوس را بکشید تا خطوط جهت ایجاد کنید که منحنی را شکل دهد. شکل منحنی شما به طول و شیب خطوط جهت شما بستگی دارد. وقتی خط جهت خود را ترسیم کردید ، کلیک ماوس را رها کنید.
  2. جایی را انتخاب کنید که می خواهید بخش منحنی شما به پایان برسد ، جایی که منحنی زاویه یا جهت آن را تغییر می دهد. بگویید که می خواهید یک منحنی C شکل بسازید. برای این کار: کلیک کنید تا نقطه لنگر دوم خود را ایجاد کنید ، سپس ماوس را در جهت مخالف که کشیدید بکشید تا در مرحله اول خط اول را ایجاد کنید. اگر می خواهید به جای C شکل ، یک منحنی S شکل ایجاد کنید ، بکشید. ماوس را در همان جهت به عنوان اولین خط جهت خود قرار دهید.
  3. این روند را تا زمانی که شکل مناسب داشته باشید تکرار کنید. توجه: می توانید هر یک از نقاط لنگر خود را جابجا کنید یا مکان هر یک از خطوط جهت خود را در نقاط پایانی آنها تغییر دهید. برای انجام این کار ، قبل از کلیک بر روی هر یک از این نقاط ، کلید "کنترل" را پایین نگه دارید و تا زمان اتمام آن را نگه دارید. اگر به طور اتفاقی با فراموش کردن تایپ کردن کلید Control ، یک نکته اضافی ایجاد کنید ، می توانید "" را برای کنترل کردن در مرحله آخر "Control + Z" تایپ کنید (یا می توانید روی گزینه "حذف o خنثیسازی" در منوی بالا کلیک کنید). Control + Z برای هر کاری که در Photoshop انجام می دهید کار می کند ، بنابراین این میانبر مفید را به خاطر بسپارید.

نحوه استفاده از ابزار Type در فتوشاپ

ابزار Type این است که چگونه می توانید کلمات را بر روی تصویر خود بنویسید. وقتی نماد Type tool را در جعبه ابزار چپ خود نگه دارید ، می توانید گزینه تایپ کردن به صورت افقی یا عمودی را مشاهده کنید.از تایپ در آموزش طراحی لوگو نیز استفاده می شود

مانند سایر ابزارها ، وقتی روی آن کلیک می کنید گزینه های بیشتری در زیر منوی اصلی نشان داده می شوند. همچنین می توانید با استفاده از پنل کاراکتر ویرایش کنید که چند گزینه دیگر به شما می دهد.

فتوشاپ با سبک های قلم زیادی ساخته شده است ، اما اگر فونت سفارشی برای مارک خود دارید همیشه می توانید خود را نصب کنید. این کار را می توان با نصب پرونده OTF یا TTF در پوشه قلم های خود در مک یا رایانه شخصی خود انجام داد. هنگام راه اندازی مجدد رایانه ، قلم باید در فتوشاپ موجود باشد.

ابزار Type گزینه های زیادی دارد ، از جمله تغییر:

  • اندازه و رنگ و همچنین سبک هایی مانند italics ، کلاه های کوچک ، زیر خط ، خط مشی ، متن فوق العاده و زیرنویس
  • فاصله بین هر خط از متن و همچنین فاصله بین هر حرف
  • مقیاس عمودی و افقی متن شما یا چقدر بلند یا گسترده است

نحوه استفاده از ابزار گرادیان در فتوشاپ

در آموزش تصویری فتوشاپ شیب یک انتقال رنگ صاف بین دو یا چند رنگ است. گرادیان پیش زمینه های خوبی برای عکاسی از محصول یا تبلیغات ایجاد می کند. آنها می توانند روشی ساده برای افزودن رنگ و ظاهر حرفه ای باشند.

ابزار Gradient به شما امکان می دهد از گزینه های از پیش تعیین شده به صورت طراحی حرفه ای استفاده کنید ، یا می توانید شیب دلخواه خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد یک شیب:

  • روی نماد سطل رنگ کلیک کنید. آن را نگه دارید تا منو ظاهر شود. "ابزار گرادیان" را انتخاب کنید.
  • از منوی گزینه ای که در زیر نوار منوی اصلی نشان داده شده استفاده کنید. اگر روی منوی کشویی کلیک کنید ، شیب های از پیش تعیین شده برای انتخاب را پیدا خواهید کرد.
  • همچنین می توانید به جای گزینه کشویی بر روی نوار کلیک کنید. وقتی این کار را کردید ، Gradient Editor باز خواهد شد. در این کادر گفتگو ، می توانید یکی از ایستگاه های از پیش تعیین شده را انتخاب کرده و در صورت تمایل تغییرات خود را انجام دهید. اگر روی توقف های رنگی که روی خط زیر کادر "Smoothness" نشان داده شده اند دو بار کلیک کنید ، می توانید برای یک الگوی از پیش تعیین شده گرادیان رنگ های دلخواه را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب گزینه های شیب مورد نظر ، روی OK کلیک کنید. اکنون می توانید با کلیک کردن روی نقطه شروع ، نگه داشتن ماوس خود را روی سند خود بکشید و خط را به سمت جایی بکشید که می خواهید شیب به پایان برسد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک شیب مورب داشته باشید ، می توانید در گوشه سمت چپ بالای سند خود کلیک کرده و به گوشه پایین سمت راست بکشید.
  • فتوشاپ شیب ایجاد می کند که لایه را پر می کند.

در منوی بالا ، پنج گزینه کلی شیب را مشاهده می کنید:

  1. شیب خطی: یک خط مستقیم که مثال بالا است.
  2. شیب شعاعی: یک الگوی دایره ای ، که از نقطه شروع به صورت متقارن به بیرون می رود.
  3. شیب زاویه ای: یک حرکت رفت و برگشت در جهت عقربه های ساعت در اطراف نقطه شروع خود است.
  4. گرادیان منعکس شده: یک شیب خطی آینه در دو طرف نقطه شروع شما.
  5. شیب الماس: الگوی الماس از گوشه های میانی تا بیرونی.

نحوه استفاده از ابزار Lasso در فتوشاپ

ابزار Lasso به شما کمک می کند قسمت های خاصی از یک تصویر را انتخاب کنید تا بتوانید آن را جدا کنید ، آن را برش دهید یا آن را جداگانه از بقیه تصویر ویرایش و تقویت کنید. این با ابزارهای مستطیل یا دایره شکل متفاوت است ، زیرا می توانید به جای مستطیل یا دایره شکل دلخواه ایجاد کنید.

برای ابزار Lasso سه گزینه وجود دارد:

  • استاندارد لاسو برای استفاده از این ، به سادگی با نگه داشتن کلیک ماوس ، شکل دلخواه خود را برش دهید. توصیه می شود برای کنترل شیوه بسته شدن انتخاب ، راه خود را به نقطه شروع برگردانید. اگر به نقطه شروع برگردید ، برای بستن انتخاب ، یک خط مستقیم بین نقطه شروع و انتها ترسیم می شود.
  • چند ضلعی لاسو. این ابزار به شما امکان می دهد چند ضلعی را با ضلع های مستقیم بکشید. به جای کشیدن ماوس برای ایجاد شکلی که می خواهید ، می توانید بر روی هر نقطه کلیک کنید که می خواهید یک خط از چند ضلعی خود را خاتمه دهید.

منبع:

https://t.me/rivalcompany1

 

http://amozeshpho.royablog.ir/

http://amozeshpho.royablog.ir/post/1/%D9%83%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE

https://telegra.ph/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-02-03

https://is.gd/3U9aH2

http://hamidaxon.rozblog.com/

http://hamidaxon.rozblog.com/post/1

http://kamalrajabi.parsiblog.com/

http://kamalrajabi.parsiblog.com/Posts/1/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%d9%8a%d9%86+%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%84+%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4+%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%be+%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87+%d8%a7%d9%8a/