طراحی لوگو شرکت چه ویژگی هایی دارد ؟

در طراحی لوگو برای شرکت باید در نظر گرفته شود که نشان واره در تمامی امور گرافیکی قرار است استفاده شود و نباید با کوچک و بزرگ شدن و تک رنگ و رنگی شدن هویتش را از دست بدهد . از این طرح قرار است برای ساخت مهر شرکت استفاده شود پس باید توجه داشت طرح بصورت تک رنگ قابل استفاده باشد . همچنین طراحی لوگو شرکت بر روی تمامی مجموعه ست اداری نیز باید درج شود . اگر این طرح زیبا و جذاب باشد می تواند ست اداری شما را زیبا جلوه دهد چرا که مهمترین عنصر گرافیکی در ست اداری طراحی لوگو شرکت می باشد که گاهی در بالای سربرگ و پاکت نامه و گاهی در مرکز کارت ویزیت می درخشد . پس طراحی لوگو شرکت باید زیبا و جذاب باشد و چشم هر بیننده را به خود جلب کند .


همچنین طراحی لوگو شرکت باید در مود mode چاپ ( CMYK ) طراحی شود چرا که در اکثر مواقع این لوگو قرار است بر روی ست اداری یا تبلیغات دیگر چاپ شوند .
طراحی لوگو شرکت حرفه ای و منحصربفرد کار بسیار دشواری است . طراح باید با در نظر گرفتن فعالیت ، مخاطب و بازار تلفیقی از اصول ، هنر ، روانشناسی و ایده پردازی خلاق و منحصربفرد را بکار ببرد تا بتواند یک لوگو حرفه ای طراحی کند . قبلا راجع به تک تک این اصول توضیح داده ایم که میتوانید در این مقاله بطور مفصل بخوانید .

طراحی لوگوتایپ یا نوشتار برای شرکت

بعضا مشاهده شده برای طراحی لوگو شرکت از لوگوتایپ یا به زبان ساده تر از طراحی نوشتار نام شرکت استفاده شده است . این سبک لوگو هم برای شرکت میتواند بنا به سلیقه متقاضی انجام شود . ترجیحا اگر از این مورد استفاده شود اگر لوگوتایپ رسمی باشد بسیار مناسب تر است . به عنوان مثال بار ها دیده شده برای طراحی لوگو شرکت بازرگانی از یک لوگوتایپ فانتزی استفاده شده و جلوه نا مناسبی به شرکت داده است . بخاطر داشته باشید هر سبک از طراحی باید متاسب با آن فعالیت باشد شاید طراحی لوگو فانتزی زیبا باشد اما به حتم برای یک شرکت بازرگانی مناسب نیست و بهتر است لوگوتایپ های فانتزی برای فست فود ها ، لوگو های محصول و… استفاده شود . پس برای طراحی لوگو شرکت اگر بصورت لوگوتایپ یا نوشتار باشد بهتر است حروف آن در سبک رسمی طراحی شود .

طراحی لوگو حرفه ای و موفق برای شرکت

یک لوگو موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم هر بیننده ای را به شدت به خود جلب میکند . لوگو باید به سرعت قابل تشخیص باشد . تشخیص بعضی از لوگوها بسیار دشوار است . در طراحی لوگو حرفه ای برای شرکت این تشخیص باید به سرعت انجام شود و طراحی لوگو باید به راحتی قابل درک باشد . اشتباه نکنید منظور از تشخیص و درک ، مفهوم و پیام لوگو نیست منظور تصویر و طرح گرافیکی است . بسیاری از طرح ها آنقدر پیچیده هستند که به سختی قابل تشخیص و درک می باشند و این عامل طراحی لوگو شرکت را مبتدی جلوه می دهد .
طراحی لوگو حرفه ای برای شرکت باید دارای انسجامی باشد که آن را از دیگر نشانه ها متمایز سازد . در واقع باید گفت طراحی لوگو موفق برای شرکت باید منحصربفرد باشد .
یک لوگو حرفه ای باید در مرحله اول ساده باشد هر میزان طراحی لوگو شرکت شما ساده تر باشد طراح لوگو شما حرفه ای تر نیز خواهد بود .

طراحی لوگو شرکت اگر بصورت خاص و منحصربفرد طراحی شود میتواند ارتباط مستقیم را موفقیت شرکت داشته باشد چرا که افراد بیشتری را به شرکت جذب میکند و تجربه نشان داده طراحی حرفه ای لوگو شرکت به مراتب موثر از تبلیغات های بزرگ با هزینه های گزاف است .

منبع:

http://rozomid.blog.ir/1399/01/05/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%DA%86%D9%87%20%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%9F