به طراحی گرافیک فکر می کنید ، به تبلیغات هنری فکر می کنید؟ گرافیک چشم نواز در وب سایت ها؟ گسترش به طرز حیرت انگیزی در مجلات؟ در حالی که این نمونه ها مطمئناً تحت تعریف طراحی گرافیکی جای می گیرند ، این عبارت شامل موارد زیادی است: پوستر ، اینفوگرافی ، جلد کتاب ، برچسب محصول ، آرم ، کارت ویزیت ، علائم ، چیدمان وب سایت ، برنامه های تلفن همراه ، رابط های نرم افزاری - لیست ادامه می یابد.

بنابراین طراحی گرافیکی دقیقا چیست؟ ذکر این نمونه های طراحی گرافیکی شروع خوبی است ، اما تصویر کامل را رنگ نمی کند. در حالی که ممکن است در یک مقاله جزئیات و پیچیدگی های کل زمینه طراحی گرافیک ممکن نباشد ، این مرور کلی در سطح بالا به شما کمک می کند تا این زمینه شغلی خلاق را بهتر درک کنید.

اگر اصلاً علاقه مند به یک طراح گرافیک حرفه ای هستید ، برای یادگیری اصول اولیه این زمینه ، خواندن را ادامه دهید.

اول ، طراحی گرافیک چیست؟

مطابق با  انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا (AIGA) ، طراحی گرافیک به عنوان "هنر و عمل برنامه ریزی و ارائه ایده ها و تجربیات با محتوای بصری و متنی" تعریف شده است. به عبارت دیگر ، طراحی گرافیک ایده ها یا پیام های خاصی را بصورت بصری برقرار می کند. این تصاویر می توانند به سادگی به عنوان یک آرم تجاری یا به اندازه طرح بندی صفحه در یک وب سایت ساده باشند.

الکساندرس کلوفتوس ، طراح ، می گوید: "طراحی گرافیکی عناصر گرافیکی و متنی را در بر می گیرد و آنها را در انواع مختلفی از رسانه ها پیاده سازی می کند  ." این به تولید کننده کمک می کند تا با مصرف کننده ارتباط برقرار کند. این پیام از پروژه ، رویداد ، کمپین یا محصول را منتقل می کند. "

طراحی گرافیک توسط شرکت ها می تواند برای تبلیغ و فروش محصولات از طریق تبلیغات ، از طریق وب سایت ها برای انتقال اطلاعات پیچیده به روش هضم شده از طریق اینفوگرافیک یا کسب و کارها برای توسعه هویت از طریق برندسازی ، از جمله موارد دیگر استفاده شود.

وی گفت: "هر روز ، ما بسیاری از چیزهای ظریف هنری را که در اطراف خود قرار می گیریم ، بطور کامل اعمار می کنیم. جیکوب اسمیت ، بنیانگذار استودیوی تصویر سازی ProductViz می گوید: اما در هر گوشه مجله ، نشانه خروجی یا کتاب درسی  پنهان شده است .

همچنین لازم به یادآوری است که اگرچه بسیاری از پروژه های طراحی گرافیک دارای اهداف تجاری مانند تبلیغات و آرم هستند ، اما در سایر زمینه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و کارهای طراحی گرافیک اغلب صرفاً به عنوان ابزاری برای بیان هنری ایجاد می شوند.

مبانی طراحی گرافیک

برای درک بهتر معنای طراحی گرافیک ، مهم است که از عناصر و اصولی که طراحی را تشکیل می دهند آگاهی داشته باشیم. از عناصر در رابطه یا تقابل با یکدیگر برای ایجاد طرح های دیدنی و چشمگیر استفاده می شود.

این عناصر طراحی گرافیکی عبارتند از:

  • رنگ
  • فرم
  • خط
  • شکل
  • اندازه
  • فضا
  • بافت

طراحان گرافیک همچنین به اصول طراحی پایبند هستند ، که در واقع مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که به یک طراحی کمک می کنند تا به ترکیب مؤثر برسد. این اصول اساسی به ایجاد تعادل و ثبات برای کار کمک می کند.

این اصول طراحی گرافیکی شامل موارد زیر است:

  • تعادل
  • تضاد
  • تاکید
  • جنبش
  • تناسب، قسمت
  • ریتم

شما گفته های قدیمی را شنیده اید که "منظور از قانون باید شکسته شود" ، که مطمئناً در این مورد صدق می کند. اما یک طراح گرافیک خوب قبل از تصمیم گیری آگاهانه در مورد شکستن آنها ، ابتدا باید این اصول را درک کند.

انواع طراحی گرافیکی

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، هیچ معنی طراحی گرافیکی واحد وجود ندارد. طراحی گرافیک از بسیاری زمینه ها و تخصص ها تشکیل شده است ، از چاپ و طراحی وب گرفته تا گرافیک انیمیشن و حرکت. طراحی گرافیکی فرصت ها و گزینه هایی را برای افراد تقریباً مورد علاقه خود ارائه می دهد.

اگر 30 سال پیش از کسی خواسته اید تا طراحی گرافیک را تعریف کند ، پاسخ آنها به نمونه های مربوط به چاپ مانند مجلات ، پوستر فیلم و تبلیغات متمرکز شده است. اکنون ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم ، که چندین نوع جدید از طراحی گرافیکی به دنیا آورده است.

برخی از قابل توجه ترین نمونه های طراحی گرافیکی مدرن امروزه ناشی از پیشرفت های فناوری است. در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از این نوع طراحی های گرافیکی آورده شده است:

  • طراحی وب سایت شامل ایجاد صفحات وب جذاب و بصری برای کاربران است. این شامل طرح کلی ، طرح رنگی و ناوبری است.
  • طراحی تجربه کاربر (UX) بر اطمینان از استفاده یک وب سایت یا برنامه آسان و رضایت بخش است. این طراحان بر ارزش ، قابلیت استفاده ، قابلیت پذیری و مطلوب بودن تأکید دارند.
  • طراحی گرافیک حرکت - به صورت انیمیشن - عناصر بصری را از طریق جلوه های ویژه ، برنامه های تلویزیونی ، بازی های ویدئویی و فیلم ها به زندگی می دهد.

مشاغل معمول در زمینه طراحی گرافیک

با معرفی فن آوری های پیشرفته با معرفی انواع جدیدی از طراحی گرافیکی ، مشاغل جدید در زمینه طراحی گرافیک نیز به وجود آمده است. این تحول باعث تغییر کل چشم انداز مشاغل در این زمینه شده است.

تقاضا برای طراحان گرافیک "سنتی" که در درجه اول برای ناشران چاپ کار می کنند کاهش یافته است ، اما این کل داستان را نمی گوید. براساس گزارش دفتر آمار کار  (BLS) ، پیش بینی می شود که اشتغال طراحان گرافیک در خدمات طراحی سیستم های رایانه ای 24 درصد تا سال 2028 رشد کند  1 بسیاری از این تقاضا توسط کسب و کار و سازمان افزایش نیاز به گرافیک دیجیتال و تصاویر تحریک به عنوان هدف آنها حضور دیجیتال خود را به افزایش دهد.

بنابراین با این گفته ، برخی عناوین شغلی طراحی گرافیکی مشترک  چیست؟ ما بیش از 30،000 پست شغلی را که خواستار دریافت مدرک طراحی گرافیک طی سال گذشته هستند ، تجزیه و تحلیل کردیم. 2 داده ها به ما کمک کردند تا شایع ترین عناوین شغلی را تعیین کنیم:

  • طراح گرافیک
  • طراح تجربه کاربر (UX)
  • طراح وب
  • کارگردان هنری
  • کارگردان خلاق

همانطور که مشاهده می کنید ، هنگامی که با دانش و آموزش مناسب مسلح شوید ، چندین گزینه کار در زمینه طراحی گرافیک در آنجا وجود دارد. شما این توانایی را دارید که حرفه خود را با مهارت ها و علاقه های شخصی خود تهیه کنید.

منابع:

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Talk:Paringr

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Talk:Seminaz

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Talk:Buiya

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Talk:Kobiyak

https://cyber.harvard.edu/difficultproblems/Talk:Sepioxn

https://www.reddit.com/user/pergaswebyana/comments/e94c5a/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/fmaq2q3/

http://moglen.law.columbia.edu/twiki/bin/view/Main/RebsonaVali